Våre frakt- og returregler

 

1. Fraktkostnad

Barn og Baby vil gjøre det så enkelt og oversiktlig som mulig for deg som kunde. Derfor har vi to faste fraktsatser, som gjelder uavhengig av hva du bestiller. Satsene er kr 139 for sporingspakke og kr 69 for ordinær brevpostsending (A-post). Merk at du selv bærer risikoen, dersom pakken blir borte underveis, med dette rimeligste alternativet. Dersom du ønsker sporingsnummer på pakken, må du velge "Posten Sporing" i kassen.

Se for øvrig under "Våre betingelser" pkt 2 for mer informasjon om fraktmetoder og fraktgebyr, herunder mulighet for å hente på lager.

2. Frakt og tid med posten

Barn og Baby sender bestillinger så raskt som mulig etter at du har bestilt og betalt varen. Normalt vil vi sende din bestilling innen tre virkedager etter at du legger inn bestillingen. I perioder med stor bestillingspågang samt i forbindelse med ferier, kan leveringstiden være noe lenger. Så snart pakken er levert fra oss til Posten for sending til deg, vil du få beskjed via e-post. Du vil også bli varslet per e-post eller sms dersom det er omstendigheter som gjør at vi ikke kan sende varen innen seks virkedager etter at du har bestilt varen.

Vi har som mål at du skal motta varene dine så raskt som mulig.

MERK:  Vi kan ikke forutse eller påvirke Postens leveringstider. Normalt vil a-post ta 1-2 virkedager fra vi har levert pakken til Posten, men vi opplever fra tid til annen at det tar lengre tid. Dette er forhold på Postens siden, og altså utenfor vår kontroll. Hvis vil vite hvor din pakke er til enhver tid, må du bestille sporingspakke, og ikke velge alternativet a-post.


For varer som skal sendes til Nord-Norge kan det ta noe lenger tid, men for små pakker tar det normalt ikke lenger tid enn til ellers i landet.

 

Barn og Baby bruker Posten Norge eller Bring, om ikke annet er avtalt.

3. Retur- og bytterett

Hos Barn og Baby har du full retur- og bytterett i 30 dager fra og med den dagen du mottar varen(e). Denne retten forutsetter at varen ikke er brukt, at lapper fortsatt sitter på, at varen ikke har sjenerende lukt samt at varen returneres uskadet i original emballasje. Du behøver ikke å oppgi noen grunn til at du ønsker å returnere varen.


Undertøy kan av hygieniske grunner ikke byttes. Som undertøy regnes underbukser, ammeinnlegg, tøybleier med innlegg og andre lignende produkter.

NB! Dersom du har handlet med Klarna, vil din faktura (som du mottar per mail) forfalle til betaling før det har gått 30 dager. Du må i disse tilfellene i utgangspunktet betale fakturaen til forfall for å unngå purregebyrer og renter. Ved en retur etter at du har betalt fakturaen, vil vi tilbakeføre pengene til deg ved manuell bankoverføring, etter at du har opplyst oss om ditt kontonummer. Dersom du ønsker utsatt betalingsfrist, for å kunne vente med betaling til angrefristen er ute, ber vi deg kontakte Klarna. Du finner kontaktinfo til Klarna på deres hjemmeside www.klarna.no.

 

Ved retur må du fylle ut angrerettsskjema, og legge dette ved varene som du sender i retur. Angrerettsskjema skal ha fulgt med da du mottok pakken fra oss. Dersom dette ikke var vedlagt, eller dersom du har mistet det, kan du ta kontakt med oss per e-post eller telefon. Kontaktinformasjon finner du blant annet nederst på denne siden.

Legg merke til at det er kunden som betaler returporto ved retur og bytte som ikke skyldes feil ved varen.

Ved feil-leveranse eller dersom varen har en skade, vil returporto dekkes av Barn og Baby.


NB! Ikke send returvarer i postoppkrav. Disse vil ikke bli hentet av oss, og eventuelle straffegebyrer fra Posten Norge for uavhentet pakke vil bli belastet kunden.

Så snart vi har mottatt varen og godkjent returen, krediterer vi din konto for hele summen du har betalt for varen. Husk å oppgi navn, adresse og ordrenummer. Husk at du også må oppgi det kontonummeret som du vil ha pengene innbetalt til. Vi setter pris på om du også oppgir returårsak, men som nevnt ovenfor er dette altså ikke noe krav.

MERK: Husk å frankere returer til oss med korrekt beløp. Hvis returen er underfrankert, og forsendelsen ikke er merket med kundens navn og adresse som avsender, vil Posten sende regning til oss pålydende frankeringsbeløp og gebyrer. I slike tilfeller vil vi dessverre måtte belaste deg med kr 110 for å dekke våre kostnader i forbindelse med underfrankeringen.

 


Følg oss på facebook!
Følg oss på Instagram!