Kjøpsbetingelser

 

1. Betaling

Barn og Baby ønsker at du skal føle deg 100 % trygg når du handler hos oss, og vi er svært opptatt av å ivareta din sikkerhet på best mulig måte. Derfor bruker vi bare sikre betalingsløsninger som både er godkjente og velutprøvde.

Vi benytter Klarna Checkout, slik at du kan shoppe enkelt, raskt og trygt i vår butikk. Via Klarna Checkout kan du handle med faktura, delbetaling, eller du kan betale direkte med bankkortet ditt. Faktura er det forhåndsvalgte alternativet, og dersom du ikke selv velger noe annet, så vil du motta en faktura fra Klarna på mail etter at du har fullført bestillingen. Hvis du ønsker å betale med kort, kan du forandre betalingsmåte etter at kjøpet er fullført (ved å klikke på linken hvor det står at du kan endre betalingsmåte). Du kan også velge kortbetaling før du har fullført kjøpet, ved å huke av for dette valget i kassen. Dersom dette valget ikke er synlig for deg, kan du istedet klikke på "jeg ønsker ikke å opplyse mitt personnummer". Du vil da blir satt over til en side hvor du kan betale med bankkortet ditt. Hvis du har spørsmål eller opplever problemer, blir vi veldig glade om tar kontakt med oss, enten på mail til post@barnogbaby.no, telefon 47 94 60 20 eller via sosiale medier som Instagram eller Facebook.

2. Fraktmetode, fraktgebyr og hentelager

Barn og Baby sender alle varer med Posten eller Bring, om ikke annet er avtalt, enten som brevpost eller som servicepakke med sporing (Norgespakke). Du kan også velge å hente varene dine selv på vårt hentelager på Teie i Nøtterøy kommune. Dette kan du velge i kassen. Dersom du velger å hente varene selv, så vil du få en e-post når varene er ferdig pakket og klare for henting. Fra du mottar beskjed om at varene er klare, har du 7 dagers hentefrist.

Servicepakke (merket som "Posten Sporing" i vår kasse)

Velger du servicepakke (Norgespakke), sendes bestillingen din med sporing. Du vil da kunne spore den helt frem til den er klar for henting av deg på ditt lokale postkontor/post i butikk. Hvis pakken blir borte er Posten ansvarlig, og eventuelle krav må rettes dit.

 

Brevpost (merket som "Posten" i vår kasse)

Hvis du synes det blir for dyrt å få pakken tilsendt med sporing, kan du velge brevpost. Bestillinger som sendes som brevpost vil ikke være sporbare. Du vil få en melding fra vårt system når pakken er sendt fra oss, men du kan ikke spore bestillingen din mens den er underveis til deg. Barn og Baby AS har intet ansvar for pakker som eventuelt blir borte på veien. Du bærer således selv risikoen for at pakken når frem til deg, dersom du velger dette rimeligere fraktalternativet.

 

Gratis frakt-kampanjer

Barn og Baby AS tilbyr fra tid til annen gratis frakt, enten ved at vi har satt fraktsats = kr 0 for ordinære brevpostsendinger, eller ved at vi gir særskilt tillatelse til å benytte "hente på lager"-alternativet til tross for at varen(e) skal sendes med posten. Slike kampanjer gjelder kun brevpost, altså sending uten sporingsnummer. Barn og Baby AS er i slike tilfeller ikke ansvarlig for pakker som eventuelt måtte bli borte på veien. Dersom du ønsker sporingsnummer på pakken din, må du velge "Posten Sporing".  

 

Særlige ønsker

Dersom du ønsker varene dine levert med annet selskap enn Posten/Bring, så kan du gi oss beskjed om dette når du legger inn din bestilling. Våre vanlige fraktregler, herunder reglene om fraktgebyr, gjelder ikke i slike tilfeller. Ved forespørsel om alternativt fraktselskap, vil vi komme tilbake til deg med informasjon om fraktkostnader og frakttid.

 

Levering til Svalbard

Om varen skal til Svalbard, gjelder egne takster som også regnes automatisk ut i kassen.


Pakker som ikke blir hentet på posten eller som returneres oss pga feil opplysninger i leveringsinformasjonen

Hvis pakken din kommer i retur til oss, som følge av at du ikke har hentet pakken på postkontoret, eller som følge av at du har gitt oss feil opplysninger om navn, adresse el.l, vil vi fakturere deg et gebyr på kr 200, for å dekke gebyr fra Posten/Bring samt øvrige omkostninger.

3. Bindende kjøp

Alle bestillinger som gjøres hos Barn og Baby er bindende. Vi minner likevel om at alle kunder får utvidet angrerett hos oss med dagers frist for å angre kjøpet, regnet fra den dagen varene blir mottatt av kunden.

 

4. Produkter

Alle opplysninger om materialer i våre produkter, vaskeanvisninger og eventuelle andre produktopplysninger er basert på informasjon som vi har mottatt fra våre leverandører eller som følger av merkelapper på produktene. Barn og Baby tar intet ansvar for feilinformasjon i slike opplysninger som vi ikke kjente til på kjøpstidspunktet.

 

5. Øvrig

Du må være over 18 år for å handle hos oss. Er du under 18 år, må dine foresatte bestille for deg, eller samtykke i din bestilling.

Barn og Baby tar forbehold om prisendringer uten forvarsel, skrivefeil og at varen ikke er på lager. Barn og Baby tar også forbehold om endringer i våre fraktgebyrer uten forutgående varsel.

 

 


Følg oss på facebook!
Følg oss på Instagram!