Norsk nettbutikk
Til kassen
Totalt: 0

Meny

Logg inn

Handlekurv / 0 produkter

Handlekurven er tom

Usikker på hvor du skal starte?
Se våre nyheter
TOTALT 0,-
Norsk nettbutikk | Rask levering | Gratis frakt på ordre over kr 2000

VÅRFEST - ALT i kateorien -30% med koden SPRING30

Sjekk det ut her

Forsendelse og retur

Slik sender vi våre pakker

Vi sender normalt samme dag eller dagen etter bestilling, blant annet avhengig av når på dagen du har lagt inn bestilling. I perioder med spesielt stor pågang kan det ta noe lenger tid. I alle tilfeller skal vi har sendt varen fra oss innen 3 virkedager fra bestilling. Dersom det oppstår forsinkelser utover dette, vil vi ta kontakt med deg.

Alle varer som er tilgjengelig for salg i vår nettbutikk, er på lager hos oss. Det kan likevel forekomme feil i varelagerstatus, eller du kan bestille samtidig som en annen kunde, men den andre kunden er marginalt raskere enn deg med å fullføre sin ordre. Dersom dere begge kjøpte siste eksemplaret, vil dessverre en av dere trekke det korteste strået. I slike tilfeller gjelder "førstemann til mølla" prinsippet.

I situasjoner hvor vi av de nevnte eller andre årsaker ikke er i stand til å levere deg varen du har bestilt, vil vi ta kontakt med deg/informere deg om feilen. Vi forsøker så langt vi kan å "tenke sjæl", slik at vi ikke sender deg en delvis ordre, hvis vi mangler varer som vi tror kan ha betydning for resten av ordren, uten først å ha snakket med deg om dette:-).

Vi bruker Posten/Bring, og du kan velge mellom følgende leveringsmåter:

1. Pakke i postkassen

Pakken får et unikt sendingsnummer, og leveres rett i din postkasse, hvis det er plass til den der. Hvis pakken er for stor for postkassen, får du en hentemelding fra Posten. NB: Husk å sjekke at du oppgir riktig mobiltelefonnr og e-postadresse, slik at beskjeden kommer frem til deg. Pakken er delvis sporbar, slik at det vil være sporbart når pakken er sendt fra oss, og når den er levert i din postkasse. 

2. Pose på dør

Pakken leveres i postkassen, hvis den får plass. Dersom postkassen er full eller for liten for pakken, blir pakken hengt på døren din. Du vil få et varsel på mail om at pakken er levert i pose på dør. 

Følgende må være oppfylt for at posen skal kunne henges på døren:

Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 meter
Hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
Døren må være tydelig merket med mottakers navn
Etasjeinformasjon må angis i adressen
Posten må ha adgang til mottakers dør, f.eks. ved låst ytterdør til felles inngang
I tilfeller der kriteriene over ikke er oppfylt blir pakken levert til mottakers postkontor eller Post i butikk 

 

3. Klimanøytral Servicepakke

Vi sender pakken din som klimanøytral servicepakke, og du får et sporingsnummer, slik at du kan følge pakken på veien fra oss og helt frem til deg. Du kan velge mellom ulike hentesteder.

4. Klikk og hent

Du får en melding når ordren din er klar, og kan hente pakken i vår butikk. Dette alternativet er gratis.

 

5. Porterbuddy

Rask hjemlevering med hovedsakelig biodiesel og elektriske kjøretøy. Du velger selv hvilken tid du vil ta imot pakken og kan følge leveransen via sporingssiden. Har du valgt kontaktløs levering tar sjåføren bilde av hvor de la pakken, sånn at du skal finne den.

Hvis du ikke henter pakken din/eller ved feil i adresse el.l

Hvis du ikke henter pakken din, og denne sendes tilbake til oss, eller dersom adressen du har opplyst inneholder feil, som gjør at vi får pakken i retur, belaster vi deg for våre faktiske kostnader knyttet til dette. Vi vil ta kontakt med deg og høre om du ønsker pakken tilsendt på nytt. Fraktkostnaden for annen gangs sending blir i slike tilfeller belastet deg.

 

Informasjon om retur

Du kan returnerere varer innen 30 dager etter mottak. Tillagt rikelig med tid for postgang fra oss til deg, vil vi akseptere returer som er postlagt fra deg innen 40 kalenderdager etter at varen er sendt fra oss.

Du er selv ansvarlig for at varene er forsvarlig pakket inn, slik at de ikke tar skade under transporten. Hvis du sender uten sporing, er det også du som er ansvarlig for pakken, hvis den blir borte underveis, og returen ikke kommer frem til oss. Vi anbefaler derfor at du sender returen din med sporing, slik at du ikke lider et tap, dersom pakken forsvinner.

Varene du returnerer må selvsagt være ubrukt. Merkelapper må henge på, og varen må fremstå som ny, slik at den er salgbar for oss. Dette innebærer også at varen ikke kan ha flekker/merker etter å være prøvd på barnet, det må ikke være sjenerende lukt av varen, skosåler må ikke være møkkete under osv.

Når du returnerer ber vi om at du legger ved pakkseddelen som fulgte med i pakken da du fikk varene, og at du skriver på denne om du ønsker å bytte til andre varer, få pengene igjen, eller om det er andre ønsker rundt vår behandling av din retur.

Du vil få beskjed fra oss når returen din er ferdigbehandlet. Hvis returen ikke godkjennes fordi varen er brukt, har lukt eller flekk eller av andre grunner ikke kan selges videre av oss, vil vi ta kontakt med deg. Dersom returen godkjennes vil du få pengene tilbake, evt blir fakturaen slettet/redusert dersom du har valgt fakturabetaling. Informasjon om refusjon/fakturareduksjon osv vil komme fra Klarna, og ikke fra oss, siden vi benytter Klarna som leverandør av slike tjenester.

 

Hvem dekker returfrakten?

Hvis du ønsker å returnerer varen fordi vi har sendt feil vare, eller fordi varen har en mangel, må du alltid ta kontakt med oss på forhånd. Send i såfall en mail til post@barnogbaby.no, eller ring oss. I slike tilfeller gjør vi en konkret avtale med deg angående sending av nye varer/refusjon osv. Dersom vi ber om varen i retur, dekkes returfrakten av oss.

Hvis du gjør bruk av angreretten (dvs du returnerer en vare av annen grunn enn feil fra vår side/mangel ved varen), dekkes returfrakten av deg. Dersom du ønsker å bytte til annen vare, betaler vi frakten knyttet til å sende ny vare til deg.

 

Behandlingstid for returer

Vi behandler returer fortløpende, men det kan i pressperioder bli noen dagers behandlingstid. Du må også huske å beregne tid til postgang. Hvis du synes at det drøyer, ber vi deg om å ta kontakt med oss.